5
Great Packaging, Fit and Clarity
Jag köpte nyligen en DJI Mavic 3 Classic, främst för att filma video. Mavic 3 är fantastisk eftersom den har en fysisk bländare som kan användas för att ha viss kontroll över mängden ljus som kommer in, men som med vilken kamera som helst är den begränsad. Så för att filma med en filmisk bildhastighet och slutarhastighet som 24 fps och 1/50:e sek slutarhastighet behövde jag hjälp, även under molniga dagar. Dessa ND-filter gör det och gör det bra. Filtren kommer i en snygg plastförpackning med fasta skumutskärningar för varje filter som skyddar dem väl. Filtren passar på kameran lika säkert som det genomskinliga glasfiltret som följer med drönaren. Men det kan krävas lite fumlande för att få den att sitta rätt. Och eftersom området för ND-filterområdet är något större än det klara filtret, ser det extra filterområdet till att du inte inte få någon vinjettering (mörkare runt kanterna) som du ofta kan få med ND-filter. Dessutom märkte jag inte någon färgskala. Om jag skulle behöva klaga på något så är det de mikroskopiska bokstäverna som används för att märka filtren. Detta beror delvis på den tunna ramen så de har inte så mycket att jobba med. Men de kunde ha använt lite större typsnitt för gamla killar som mig skull. Så ha ett förstoringsglas i väskan om du vill veta vilket filter du väljer. Annars gör K&F generellt sett bra kvalitetsprodukter och det verkar det också vara. Detta är ett bra värde. Videoprovet togs en mestadels molnig dag med 24 fps, 1/50 sek slutarhastighet, 400 ISO, f/6.3 med ND8-filtret. Jag köpte nyligen en DJI Mavic 3 Classic, främst för att filma video. Mavic 3 är fantastisk eftersom den har en fysisk bländare som kan användas för att ha viss kontroll över mängden ljus som kommer in, men som med vilken kamera som helst är den begränsad. Så för att filma med en filmisk bildhastighet och slutarhastighet som 24 fps och 1/50:e sek slutarhastighet behövde jag hjälp, även under molniga dagar. Dessa ND-filter gör det och gör det bra. Filtren kommer i en snygg plastförpackning med fasta skumutskärningar för varje filter som skyddar dem väl. Filtren passar på kameran lika säkert som det genomskinliga glasfiltret som följer med drönaren. Men det kan krävas lite fumlande för att få den att sitta rätt. Och eftersom arean av ND-filterytan är något större än klarfilter, säkerställer den extra filterytan att du inte får någon vinjettering (mörkning runt kanterna) som du ofta kan få med ND-filter. Också, Jag märkte inte någon färgskala. Om jag skulle behöva klaga på något så är det de mikroskopiska bokstäverna som används för att märka filtren. Detta beror delvis på den tunna ramen så de har inte så mycket att jobba med. Men de kunde ha använt lite större typsnitt för gamla killar som mig skull. Så ha ett förstoringsglas i väskan om du vill veta vilket filter du väljer. Annars gör K&F generellt sett bra kvalitetsprodukter och det verkar det också vara. Detta är ett bra värde. Videoprovet togs en mestadels molnig dag med 24 fps, 1/50 sek slutarhastighet, 400 ISO, f/6.3 med ND8-filtret. Men de kunde ha använt lite större typsnitt för gamla killar som mig skull. Så ha ett förstoringsglas i väskan om du vill veta vilket filter du väljer. Annars gör K&F generellt sett bra kvalitetsprodukter och det verkar det också vara. Detta är ett bra värde. Videoprovet togs en mestadels molnig dag med 24 fps, 1/50 sek slutarhastighet, 400 ISO, f/6.3 med ND8-filtret. Men de kunde ha använt lite större typsnitt för gamla killar som mig skull. Så ha ett förstoringsglas i väskan om du vill veta vilket filter du väljer. Annars gör K&F generellt sett bra kvalitetsprodukter och det verkar det också vara. Detta är ett bra värde. Videoprovet togs en mestadels molnig dag med 24 fps, 1/50 sek slutarhastighet, 400 ISO, f/6.3 med ND8-filtret.
02/03/2023