K&F Concept ND-filter för mobiltelefoner (1-9 stopp), clip-on-filter mobiltelefon 52 mm variabel ND2-ND400, universal kameralinsfilter för mobiltelefon endast för iPhone/Galaxy S22 S23 Ultra

Artikelnummer: KF01.2639

• 243
Alla betyg 5   31
5
Bra ND-filter för iPhones
Detta ND-filter är speciellt designat för iPhone. Det bör du ta hänsyn till, annars blir domen förmodligen inte så gynnsam. Det speciella med den är att detta ND-filter med sin filterring helt omsluter kameramodulen på de nyare iPhones. Själva filtret fästs sedan direkt på linserna och sitter riktigt bra.Tyvärr fungerar detta inte med ett mobilfodral som har kameraskydd. Då blir kameramodulen för stor och filtret får inte längre plats över den.Det hela hålls på plats med en mycket tät klämma, som då naturligtvis täcker en del av displayen. Men enligt mig spelar det inte så stor roll.Filtret kan justeras från filterstyrka ND2 till ND400 genom att helt enkelt vrida på det. Det hela görs med ett kvarts varv, så alla steg ligger ganska nära varandra, så du ska svänga långsamt. Det finns en 10-nivå indelning på ringen, men den kan fortfarande justeras kontinuerligt. Filtret påverkar inte alltid alla tre linserna på samma sätt. Med till exempel iPhone 14pros ultravidvinkel får du filterringen med i bilden i vissa inställningar. I vissa inställningar kan du märka en något starkare vinjettering. Man måste prova sig fram lite, men man får kläm på det snabbt.Vem behöver något sådant? Säkert ingen som inte direkt vet vad ett ND-filter gör. Produkten riktar sig mer till fotografer som vill få ut ännu mer av iPhone och som ändå vill använda långsamma slutartider, särskilt i starkt ljus. För att göra detta måste du fördjupa dig lite djupare i saken. Det finns många, väldigt bra YouTubes om det...Jag tycker att det är jättebra att filterhållaren eller klämman med 52 mm gänga även kan ta emot andra filter. Ett polariserande filter eller graderat filter för olika effekter skulle vara spännande här.Jag är i alla fall väldigt nöjd med detta ND-filter även om jag förmodligen inte kommer att använda det så ofta. Jag brukar ta bilder eller filmer som kan produceras med detta med en systemkamera. Men om du reser lätt eller vill experimentera med iPhone-fotografering är det här platsen för dig. Priset är oslagbart med tanke på denna fantastiska kvalitet.
Bra ND-filter för iPhones Bra ND-filter för iPhones Bra ND-filter för iPhones Bra ND-filter för iPhones Bra ND-filter för iPhones
18/06/2024