Garanti & Retur
Om du är missnöjd med ditt köp, så länge du kontaktar oss inom 30 dagar från mottagandet av varan, kommer vi att behandla din retur-/bytesförfrågan. En begäran efter 30 dagar kommer inte att uppfyllas. Se till att kontakta oss via e-post på claire@kentfaith.com först.
Retur- och bytesvillkor
1. Varor som returneras utan tillstånd kommer inte att accepteras.
2. Varor måste returneras inom 30 dagar efter att du tagit emot dem.
3. Alla varor måste vara i samma skick som du fick den, oanvända eller oanvända, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller köpbeviset.
4. Vid retur eller byte av varor måste kunderna använda en fraktmetod som tillhandahåller spårningsinformation.
5. Inom en månad, om returen beror på våra problem, betalar vi frakten; om returen beror på köparens problem ska köparen betala frakten.
6. Inom 1 år kan köpare skicka tillbaka dem för gratis reparationsservice, i det här fallet betalar köpare alla fraktavgifter på båda sidor, vilket innebär att du bör betala oss fraktavgifterna för att vi ska kunna skicka tillbaka dem till dig. Om köparen går sönder föremålen och vissa komponenter behöver ändras, kommer vi att debitera för det ursprungliga värdet av dessa.
Ej returer:
1. Reavaror eller presentkort är ej återbetalningsbara.
2. Skada/förlust som orsakats av kunder återbetalas inte.
Allmän returprocess
1. Initiera en retur: Vänligen skicka ett e-postmeddelande till oss på claire@kentfaith.com med foton och/eller videor av varorna och meddela oss ditt ordernummer. Vår kundtjänstpersonal avgör om du är berättigad till din returförfrågan inom 3-6 arbetsdagar.
2. Skicka tillbaka varan: Om din retur accepteras skickar vi returadressen till dig samt instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. (Obs: Varor som returneras utan tillstånd kommer inte att accepteras). Vi rekommenderar att du skickar din retur/byte i en fraktmetod som ger spårningsinformation samt en signatur eftersom vi inte ansvarar för förlorad retur/byte.
3. Återbetalning eller byte: när vi tar emot din retur/byte kommer vi att inspektera varan inom 3-6 arbetsdagar och sedan tillhandahålla en ersättning för ett byte eller utfärda en återbetalning.
Returavgift
1. Om returen beror på våra problem (som felaktiga produkter, kvalitetsproblem på produkter), kommer vi att ge dig en full återbetalning;
2. Om returen beror på köparens problem (som: gillar inte/vill ha varan, beställt fel produkt/storlek) ska köparen betala frakten.
3. Ingen lageravgift ska tas ut av konsumenterna för retur av en produkt.
Återbetalningar
1. När din retur har mottagits och inspekterats kommer vi att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning. Om du blir godkänd kommer återbetalningen att ske till det ursprungliga betalningssättet inom 3-6 arbetsdagar.
2. Om du inte har fått återbetalningen inom 3-6 arbetsdagar, kontrollera ditt bankkonto igen. Kontakta sedan din bank eller kreditkortsföretag. Det kan ta lite tid innan en återbetalning officiellt publiceras. Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning, kontakta oss på claire@kentfaith.com.
Observera: vi återbetalar inte vår ursprungliga fraktkostnad.
Beställningsavbokningar
1. Vi kan avbryta beställningen åt dig om du kontaktar oss i tid efter ditt köp. Om din betalning är klar och paketet inte skickas ut, kan du avbryta din beställning innan varans leverans. Och vi kommer att återbetala hela dina pengar.
2. Beställningar kan inte annulleras när paketet har skickats ut.
E-post: claire@kentfaith.com
Tel: +86 0755 2899 2551
Företagsadress: 712, Building 2, Building 1-2, Yaofengtong Industrial Park, No. 1 Donghuan 1st Road, Yousong Community, Longhua Street, Longhua District, Shenzhen, China
K&F CONCEPT garanti/försäkran:
———— Endast för K&F CONCEPT-märkt produkt
K&F CONCEPT har förlängt garantiperioden för vissa produktkategorier för att ge en bättre köpupplevelse. Alla köpare kan ansöka på www.kentfaith.se
Produkter | Standardgarantiperiod (månader) | Förlängd garantiperiod (månader) | Total garantiperiod (månader) |
---|---|---|---|
Stativ | 12 | 12 | 24 |
Linsfilter | 24 | 12 | 36 |
Kameraväska | 12 | 0 | 12 |
Manuell linsadapter | 12 | 6 | 18 |
Autofokus linsadapter | 12 | 0 | 12 |
Rengöringssatser | 12 | 6 | 18 |
Kikare | 12 | 6 | 18 |
Övervakningskamera | 12 | 0 | 12 |
Babyvakt | 12 | 0 | 12 |
Trail kamera | 12 | 0 | 12 |
Hemelektronik | 12 | 0 | 12 |
Icke-K&F CONCEPT varumärke | 12 | 0 | 12 |
Vanliga frågor om garanti:
1. Vad täcks inte av garantin?
● Inköp från icke auktoriserade återförsäljare
● Felaktigt använda enheter
● Förlorade eller stulna produkter
● Köp gjorda för mer än 12 månader sedan (om inget annat anges)
● Icke-kvalitetsrelaterade problem (efter 30 dagars köp)
● Gratis produkter
2. När börjar garantin?
Det börjar den dag du gör din beställning.
3. Hur gör jag anspråk på garantin?
Innan du lämnar in ett garantianspråk, vänligen se de specifika vanliga frågorna för din produkt och försök med alla felsökningsförslag.
Om du tror att varan är defekt och omfattas av garanti, vänligen skicka en retur- eller bytesförfrågan på produktens supportsida, eller kontakta oss på claire@kentfaith.com.
4. Vad är ett giltigt köpbevis?
● Ett ordernummer för ett köp som görs genom K&F Concept.
● Ett daterat försäljningskvitto från en auktoriserad K&F Concept-återförsäljare som visar en beskrivning av produkten tillsammans med dess pris.
5. Vad händer om jag inte har något köpbevis?
● Om du gjorde ditt köp via K&F Concept kan vi kanske hitta din beställning med din e-postadress, ditt namn eller din leveransadress.
● Om du gjorde ditt köp genom en auktoriserad K&F Concept-återförsäljare kan du kontakta återförsäljaren för att se om de kan tillhandahålla en kopia av ditt kvitto.
● Om produkten var en gåva kan du be givaren att förse dig med en kopia av kvittot eller göra anspråk på garantin å dina vägnar.
6. Kommer garantin att förnyas om min produkt byts ut?
Garantin gäller från och med datumet för ditt ursprungliga köp. Den kommer inte att förnyas efter att en ersättning har tillhandahållits.